יום שלישי, 3 ביוני 2014

רוגלעך יער החרובים השחור

חגים לא אוהבים אותי. אין לי הסבר אחר לכך שכל פעם שאני מנסה להכין קינוח לחג הוא מתפקשש. ממש.

בפורים אלו היו אוזני המן, שהחליטו שלא מתאים להם להיות אוזניים ונפתחו בתנור. וכן, הכנתי בדיוק לפי המתכון. וכן, מרחתי בביצה את שולי העיגול כדי שידבקו. וכן, הידקתי את הקודקודים. וכן, הכנסתי למקרר. וכן, הטמפרטורה של התנור הייתה נכונה. אבל חוץ משישה, כולם נפתחו.
בפסח אלו היו לבבות של שוקולד לבן במילוי מוס תותים קפוא שאכזבו. אמנם המוס היה טעים אבל השוקולד הלבן החליט שלא מתאים לו להישבר. אז הלבבות הפכו להיות קעריות למוס תותים קפוא. בכל זאת, נגסנו כמו ילדים קטנים את השוקולד הלבן אבל לא כך דמיינתי את הקינוח של ליל הסדר.

ועכשיו בשבועות זו הייתה עוגת גבינה שהחליטה לקרוס אחרי שנאפתה וישבה לילה שלם במקרר. המתכון נלקח מספר אפייה ישן של אמא שלי אז אני מאשימה אותו.


לאף אחד מהאסונות הללו אין תמונה שתתעד את הזוועה כדי שאני לא אתחיל לבכות כל פעם מחדש כשאראה אבהה בה. יש לי קשר אישי ועמוק לכל דבר שאני אופה, או מנסה לאפות, וכשמשהו לא מצליח ונהרס בדרך, חתיכה קטנה מהלב שלי נשברת.

למזלי, הייתי די עקשנית החג הזה ולא הסכמתי לוותר על העניין. הרי זו לא הייתה אשמתי - זה הספר הישן שבלבל אותי, זה החום המטורף שקלקל את התייצבות העוגה או שמא זו הייתה התבנית, היא באמת הייתה עקומה.

היו כמה דברים במקרר ששכנעו אותי לנסות משהו עוד פעם. קודם כל הגבינה זעקה לי שתורה להיות כוכבת החג. שנית אלה היו הדובדבנים הטריים בתוך קופסת הלב שקרצו לי בזווית העין. שלישית, הייתה זו אבקת החרובים המגניבה שמצאתי בסופר (אלרגית לשוקולד, מצאתי "שוקולית" חרובים). ודבר אחרון היה זה ספר האפייה החדש שקניתי, "אוצר העוגיות של מיקי שמו" והמתכון בעמוד 22 שנראה בדיוק בשבילי (והשמנת החמוצה היחידה במקרר שהתאימה בול למתכון).



ביחד, נוצר הרעיון של רוגלעך היער השחור, מהשראת עוגת היער השחור - עוגת שוקולד וקצפת במילוי של פירות יער.



הדברים התחברו מעצמם ונוצרו רוגלעך קטנים, קצת לא שווים, אבל טעימים מבצק בטעם "שוקולד" ובמילוי של גבינה ודובדבנים טריים, שחיברו בחזרה את פיסות ליבי השבור.










אז שיהיה לכולם חג שבועות שמח וטעים! וגם אם ללא עוגת גבינה עדיין יש את האווירה הלבנה!

XOXO,
דורין

נ.ב - 
המצלמה שלי "קצת" לא עובדת... אז כל התמונות צולמו בטלפון והן לא הכי חדות, אז תהיו סלחניים.

רוגלעך יער החרובים השחור

מקור: "אוצר העוגיות של מיקי שמו"
כמות: כ-40 רוגלעך

תנור: 180 מעלות
זמן: כ-20 דקות

מרכיבים:
לבצק
1/2 2 כוסות קמח (+עוד קמח לקימוח משטח העבודה)
1/4-1/2 כוס אבקת חרובים 
200 גרם חמאה רכה
גביע של 200 מ"ל שמנת חמוצה
חלמון

למלית
חבילת דובדבנים - שטופים, מגולענים, חתוכים ויבשים
גבינה לבנה

חלבון למריחה
סוכר דמררה לזרייה




אופן ההכנה: 
מכינים את הבצק, שמים את כל החומרים בתוך מיקסר עם וו-גיטרה ומערבלים על מהירות נמוכה (כדי שלא יעוף כל הקמח החוצה).
כשכל החומרים מתחילים להתגבש (קורה מהר, אל דאגה), מגבירים את המהירות ומערבלים עד לקבלת בצק אחיד. אם הבצק נראה לכם רטוב מידי, הוסיפו ככף קמח.
מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ויוצרים כדור. חוצים את הכדור ל-3 חלקים, משטחים כל אחד לצורת דיסקית, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה-שעה.

מכינים את הדובדבנים, שוטפים את הדובדבנים, מגלענים וחוצים ל-8 (את הדובדבן לחצי, את החצי לרבע ואת הרבע לשמינית). את הדובדבנים החתוכים מניחים על נייר סופג (כ-3 ניירות מקופלים), מעל עוד נייר ומהדקים מעט כדי לייבש את הדובדבנים. לא למחוץ!!! אנחנו לא רוצים ריבה.

מכינים את הרוגלעך, מרדדים כל כדור בצק לצורת עיגול בעובי כ-3 מ"מ וחותכים לצורת עיגול בעזרת תבנית אפייה עגולה או רינג עגול בקוטר 26 ס"מ. את שאר הבצק שומרים לנגלה הבאה.
את העיגול חותכים בעזרת סכין חדה או גלגלת פיצה לכ-16 משולשים שווים (עד כמה שניתן) (אני יודעת שבתמונה חתכתי ל-12, אבל עדיף 16).
בקצה הרחב של כל משולש מניחים מעט גבינה ומורחים קצת לכיוון הקודקוד. על הקצה הרחב מניחים גם את חתיכות הדובדבנים היבשות ומגלגלים את החלק הרחב לכיוון החלק הצר.

מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה את הרוגלעך, מושכים במעט מחלבון הביצה שנותר וזורים מעל מעט סוכר דמררה.

מכניסים לתנור שחומם מראש על 180 מעלות למשך כ-20 דקות. מצננים היטב לפני שמזיזים אותם מתבנית האפייה כדי שלא ישברו.



הערות ותוספות:
* שומרים את הרוגלעך בכלי אטום במקרר לשבוע.
* כמובן ניתן להחליף את אבקת החרובים באבקת קקאו או שוקולית בהתאם.
* לא הוספתי סוכר לבצק או למלית מטעמי חיכי האישי, אבל אם אתם אוהבים יותר מתוק, או משתמשים באבקת קקאו, תוסיפו ככף סוכר או שקית סוכר וניל.
* אפשר להכין את הרוגלעך עם כל מילוי שתרצו, אבל אז הם לא יהיו "יער שחור" ולפיכך, פחות מיוחדים. אבל אם אתם מתעקשים, אפשר מלית של אגוזים, תמרים, ריבה, שוקולד, חמאת בוטנים, קינמון וכו'

* המלית המקורית של מיקי שמו:
2 כוסות  פחות 2 כפות אגוזי מלך קצוצים דק
כוס פחות כף גדולה סוכר
ביצה גדולה
שקית סוכר וניל
קליפה מגורדת של חצי לימון

מערבבים את כל החומרים. מניחים ככפית בחלק הרחב של הרוגלעך ומגלגלים.

2 תגובות:

  1. יאוווו הם ניראים מאדדדדדדדדדד טעימים :)
    לא חושבת שיצא לי לאכול רוגעלך עם פירות - נשמע מצויין
    ובעצם עכשיו בקיץ אפשר לשנות גם לשזיפים או משמשים
    מגניב!

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שאהבת!! ולגמרי אפשר לשנות את הפרי, גם אפרסקים ילכו טוב ;)

      מחק