יום שישי, 26 בדצמבר 2014

אובססיות על שוקולד לבן, לימונים ודובדבנים


מכירים את השירים האלה שנתקעים בראש ומסרבים לצאת משם? הם פשוט ממשיכים להתנגן ולהתנגן, גורמים לנו לזמזם בשקט את המנגינה, קובעים לנו את קצב הצעדים, מזיזים לנו את הראש בהתאם למקצב וכשהשיר מתנגן ברדיו – הוא נכנס לנו עמוק יותר לתוך התת-מודע וקשה לנו להיפטר ממנו אפילו יותר.



ככה זה אני ומשהו שאני רוצה להכין. אני מדמיינת את הטעם שלו, את הצורה שלו, ממה הוא יורכב, מה יהיו הטעמים, אם להוסיף עוד מרכיב או להחסיר, אם לאפות כעוגייה, עוגה, מאפינס, קאפקייקס, בלונדיז, בראוניז או בכלל להכין משהו כקינוח קר.


אינסוף אפשרויות שמתרוצצות לי בראש כל יום, כל היום. מהבוקר עד הערב. בדרך לתחנת הרכבת, בזמן ההרצאות, תוך כדי כתיבת עבודות, לפני השינה ואפילו לפעמים תוך כדי החלומות.



אובססיה?



הדבר האחרון שנתקע לי בראש היה הפינק-לימונדיניז. בלונדיז עם שוקולד לבן קצוץ שייתן נגיעה לבנה לכל ביס, לימון עדין שייתן עקצוץ ומתיקות חמצמצה בכל נגיסה ודובדבנים שיקשטו הכול בוורוד. ביחד יתקבל ביס מושלם.


אבל בין רעיון לבין ביצוע מושלם, שחייב להיות מושלם, יש הבדל ונדרשו לי 3 ניסיונות כדי להגיע לתוצאה שאני רוצה.



אובססיה?



הפעם הראשונה כללה רק את הבלונדיז, השוקולד הלבן ואת הדובדבנים. אנשים עפו על זה אבל משהו היה לי חסר. לימון. עקצוץ חמצמץ של לימון שישתלב עם המתיקות של השוקולד הלבן ושל הדובדבנים. אבל רציתי משהו קצת שונה. אולי לרסק את הדובדבנים כדי שיצבעו הכול בוורוד? מושלם. ככה הגעתי לשם פינק לימונדיניז. פשוט בלונדיז בטעם של לימונדה ורודה. עם שוקולד לבן, כמובן.



אז הכנתי. נתתי לנסיינים הסתומים שלי לטעום והם אהבו את זה. מאוד. אבל הצבע לא היה וורוד מספיק, לא ראו מספיק את השוקולד הלבן והלימון לא היה מספיק עקצוצי.



הכול הוביל לניסיון השלישי. במקום לטחון את הדובדבנים חתכתי אותם כדי שיקשטו בוורוד כל ביס, חתכתי יותר גס את השוקולד הלבן כדי שיבלוט בכל נגיסה והוספתי עוד מיץ של לימון כדי שיעקצץ את הלשון אפילו יותר.



ומה התקבל? תנסו בעצמכם.

אובססיה? בכלל לא.

XOXO

דורין

פינק לימונדיניז - pink lemoninies


מקור: בלונדיז של סמיטן קיצ'ן והתאמה של לימונדה ורודה שלי
גודל תבנית: 23X23 ס"מ.
כמות: כ-25 ריבועים (תלוי בגודל שחותכים)
תנור: 170 מעלות
זמן אפייה: 45-50 דקות

מצרכים:
200 גרם חמאה מומסת
כוס סובר חום
2 ביצים
גרידה מלימון שלם
מיץ מחצי לימון
100 ג' שוקולד לבן קצוץ גס
כוס דובדבנים חתוכים לרבעים או חצאים
2 כוסות קמח
דובדבנים לעיטור מעל

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה את החמאה המומסת ואת הסוכר החום. מוסיפים את הביצים ומערבבים בעזרת מטרפה עד לקבלת עיסה אחידה.
מערבבים פנימה את גרידת הלימון ואת המיץ, את השוקולד הלבן הקצוץ ואת הדובדבנים החתוכים ומערבבים עד לפיזור יחסי.
מנפים פנימה את הקמח ומערבבים רק עד להיטמעות הקמח בבלילה ולא מעבר.
מרפדים תבנית בגודל 23X23 בנייר אפייה, שופכים פנימה את הבלילה ומשטחים. מפזרים מעל דובדבנים באחידות ומשקיעים בתוך הבלילה.
מכניסים לתנור שחומם מראש על 170 מעלות, למשך 45-50 דקות. מוציאים ומצננים לחלוטין.
חותכים לקוביות ומתענגים על כל ביס של שוקולד לבן, לימון ודובדבנים.


הערות ותוספות:
* אני השתמשתי בדובדבנים קפואים אבל אם אתם לא מוצאים או לא אוהבים, ניתן להחליף בתותים או בפטל. לדעתי לא כדאי לוותר לחלוטין כי אז משתנה כל הטעם.
* אוהבים טעם חזק של לימון? השתמשו בגרידה מ-2 לימונים.
* לדעתי שוקולד מריר או שוקולד חלב לא ישתלבו פה טוב, עדיף להישאר עם השוקולד הלבן.
* אחרי מספר ימים, הריבועים הופכים לפאדג'יים יותר ונימוחים יותר, לכן שווה להתאפק קצת ולא לזלול הכל.

אהבתם? ניסיתם? אל תשכחו להגיד לי...

2 תגובות:

  1. מתה על שילוב הטעמים הזה!
    נראה טעים בטירוף

    השבמחק
    תשובות
    1. פיה?? הגעת אלי? כל כך מתרגשת!!! מחמאה ממך זה השיא! ואת לגמרי צודקת... הטעמים מדהימים ביחד!

      מחק