יום שבת, 4 באוקטובר 2014

מאפינס יוגורט וסוכר חום


הגיע הזמן להיפרד. חייבים להודות בעובדה שהחום והלהט כבר עברו, הכל התקרר והאור יורד עלינו מוקדם יותר. זה לא אני, זה אתה, אתה בורח קיץ ומשאיר אותי לחורף הקר.


הסתיו כבר הגיע והחורף מתחיל להיכנס בצעדים כבדים, מביא איתו את הרוח הקרירה, את החושך המוקדם ואפילו גשמים קצרים שלא מסתדרים עם הגופיות והמכנסיים הקצרות. אפשר עדיין להרגיש מעט את חמימות הקיץ עם השמש החזקה של הצהריים ועם השיזוף שתפסתי ממש בימים האחרונים.


טוב, אז קצת נשרפתי, אני מודה! אבל הייתי נואשת להשתזף קצת...


כילדה תמיד אהבתי את החורף על פני הקיץ – את שמיכות הפוך החמימות והרכות שהיו הופכות את המיטה לאיגלו מחומם, את השוקו החם שאמא הייתה מכינה לי כל בוקר לפני בית הספר כדי שאתחמם אחרי שיצאתי ממיטת האיגלו, את נעלי הבית הוורודות עם הפומפונים והפפיונים, את מגפי הפלסטיק עם הפפיון השחור כדי שאוכל לקפוץ בתוך שלוליות ולא להתקרר בדרך ואת המטריה עם הנסיכות של דיסני שאף פעם לא הגנה עליי מפני הגשם (ושאיבדתי בשלב מסוים בכיתה ו', סיפור כואב. היו דמעות).


עכשיו, אני די הפכפכה בתחושותיי כלפיי החורף, יש לי מעין יחסי אהבה-שנאה עם העונה הזו. אני מהבחורות האלה שתמיד קר להן ואף מעיל, צעיף, כובע צמר וכפפות לא עוזרים להן להתחמם. המטריות עדיין לא מגינות עליי מפני הגשם ותמיד אני מגיעה רטובה לכל מקום.


אפשר לצאת בחורה? הגשם תמיד הורס לי את השיער! אני הופכת למקורזלת...


ואפשר לצאת אפילו יותר בחורה? אני מפחדת מרעמים. ממש. אני כולי מתכווצת כשיש סופות רעמים וברקים ולספור 1 2 3 מהברק עד הרעם ממש לא עוזר לי להתגבר על הפחד!


אבל, אני עדיין אוהבת את ריח הגשם ואת המראה של העצים הרטובים, את המרקים החמים שמחכים לי בבית כשאני חוזרת קפואה מקור והשוקו של פעם התחלף בקפה חם עם עננת קצפת מעל, עדיין יש לי נעלי בית וורודות עם פפיון, המטריות שלי תמיד יהיו בצבע ורוד. וכמובן, לא נשכח את שמיכת הפוך הרכה שהופכת לאיגלו מחומם.


בסופו של דבר החורף שוטף מעלינו את כל הקיץ, מכניס אותנו למצב רוח חמים ונותן לנו פסק זמן כדי להתקרר מכל השיגעונות של הקיץ – הים והבריכות, הסנדלים והכפכפים, המאווררים והמזגנים, החצאיות והמכנסיים הקצרים, הגלידות והארטיקים ופשוט מהחום שלפעמים הופך לבלתי נסבל.


אז כדי שיהיה עוד משהו טוב לקראת החורף שמגיע אלינו ולכבוד התקררות הימים, קבלו מאפינס מתוקים שיעשו לכם חם בלב ומתוק בנשמה.

XOXO
 דורין 


מאפינס יוגורט וסוכר חום


מקור: מתכון המאפינס הרגיל בשינויים
כמות: 16 מאפינס בינוניים
תנור: 180 מעלות
זמן אפייה: 25 דקות


מצרכים:
2\1 כוס שמן צמחי
2\1 כוס סוכר חום כהה
2\1 כוס סילאן

2 ביצים

2 מיכלי יוגורט לא ממותק (150 ג' כל אחד)

2 כוסות קמח תופח

אבקת סוכר לזרייה


 אופן ההכנה:
1. מערבבים בקערה את השמן, הסוכר החום והסילאן עד לקבלת תערובת יחסית אחידה.
2. מוסיפים פנימה את ביצים ומערבבים היטב עד להאחדה.
3. מוסיפים את היוגורט ומערבבים עד להיטמעות וקבלת תערובת אחידה.
4. מנפים פנימה את הקמח ומערבבים רק עד שהקמח נמטע בתוך הבלילה. אם נשארו גושי קמח, זה בסדר.
5. מחלקים את הבלילה לתבנית שקעים עם מנז'טים עד כ-4\3 מגובה השקע.
6. מכניסים לתנור שחומם מראש על 180 מעלות, למשך כ-25 דק, עד שקיסם שמוכנס יוצא יבש עם פירורים לחים.
7. לאחר שהמאפינס התקררו, זורים עליהם אבקת סוכר ומגישים.

הערות ותוספות:
* אם אין לכם סילאן, ניתן להשתמש בסוכר חום במקום, כוס סוכר חום כהה.
* ניתן לזרות לפני האפייה מעט סוכר דמררה על כל שקע כדי לקבל מעטה קריספי למאפינס.
* לגרסא פרווה, ממירים את היוגורט ב-2 מיכלים של מעדן סויה בטעם וניל.
* לגרסא הטבעונית, ממירים גם את 2 הביצים ב-100 גרם רסק תפוחים.
  




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה