יום רביעי, 18 ביוני 2014

עוגיות שיבולת שועל, תפוח וקינמון טבעוניות

עוד עונת מבחנים החלה והביאה עימה לילות לבנים, סיכומים אינסופיים ורצון עז לזרוק הכל וללכת לים, אבל זה לא יקרה והים היקר שלי יצטרך לחכות לי עד אוגוסט.
מאחר שכל מה שיש לי בראש עכשיו הם 38 הסולטאנים של האימפריה העות'מאנית, נוסחאות סטטיסטיים למבחני t ופרדיגמות שונות לניתוח יחסים בין לאומיים, הרבה השראה לכתיבה אין לי אבל חבל למנוע מכם את העוגיות המדהימות האלה עד שיהיה לי משהו עסיסי לכתוב. אלא אם כן בא לכם לשמוע על תולדות האסלאם או על מנהל ציבורי ובמקרה הזה, יש לי הרבה מה לכתוב, הכנתי סיכום.



אבל בכל זאת אספר לכם מאיפה נבע הרעיון לעוגיות האלה ולמה לעשות אותן דווקא טבעוניות. הסיפור השלם מופיע פה והעוגיות פשוט היו תמיד משהו שרציתי להכין, עוגיות בריאות (עד כמה שניתן), קלילות, מהירות וממכרות - והן בהחלט עונות על כל הקטגוריות.



מושלמות להפסקה בין מאמר למאמר  בין אם מכינים אותן בהפסקה או אוכלים אותן ליד הקפה עם 3 כפיות גדושות ומנסים שלא לאכול את כולן. ההכנה שלהן באמת לוקחת כמה דקות, מלבד הקירור והאפייה שלוקח זמן המתנה אבל אפשר לקרוא סיכום של משהו בינתיים.


בפעם הראשונה הכנתי אותן מול הטלוויזיה והן היו מסודרות יפה על התבנית עוד לפני שהפרק של "חברים" נגמר. כל מה שדרוש זו קערה, כוסות מדידה ולקקן או כף. ויכולת לאיפוק עצמי כדי לא לאכול את כולן מיד כשהן יוצאות מהתנור או לאכול את הבלילה ישר מהקערה (אין ביצים אז מותר).







שתהיה לכולנו עונת מבחנים קלה, מהירה ומלאת מאיות ואל תדאגו, בתקופה הזו אני אופה הכי הרבה אז עוד נתראה הרבה.

XOXO
דורין

עוגיות שיבולת שועל, תפוח וקינמון טבעוניות

מקור: העוגיות של טולטולים

כמות: 25-30 עוגיות
תנור: 180 מעלות
זמן אפייה: 20 דקות

מצרכים:
חצי כוס חלב סויה
חצי כוס סוכר חום כהה
חצי כוס טחינה

כוס שיבולת שועל
כוס קמח תופח
כף קינמון
מעט מלח

תפוח קלוף וחתוך לריבועים קטנים


אופן ההכנה:

  1. מקלפים תפוח וחותכים לקוביות קטנות, פחות מחצי ס"מ עדיף. ניסיתי חתיכות צ'אנקיות, אבל הקטנות יותר נחמדות. אם מתמהמהים עם שאר ההכנה, שמים את קוביות התפוח במים עם מיץ לימון (אפשר לזרוק פנימה גם את הלימון עצמו). אם לא, מניחים בצד וממשיכים – העוגיות ממש קלות והכנה מהירה בהחלט אפשרית.
  2. מערבבים בקערה חלב סויה, סוכר חום וטחינה ביחד עד שנוצרת תערובת נוזלית ואחידה. בתחילה נראה כאילו שום דבר לא קורה, אבל זה מסתדר במהרה.
  3. מוסיפים את הקמח, שיבולת השועל, הקינמון והמלח ומערבבים עד שכל התערובת אחידה.
  4. מוסיפים את קוביות התפוח ומערבבים בעדינות עד שהקוביות מתפזרות (בערך) בצורה אחידה. אם לא ממש הולך, כשמכינים את העוגיות עצמן אפשר למקם מחדש את חתיכות התפוח.
  5. מכינים כדורים בעזרת כף קפיצית בינונית או גדולה, או בעזרת 2 כפות יוצרים תלוליות ומניחים על תבנית עם נייר אפייה [יצירת כדורים עם הידיים לא עובד]. העוגיות לא מתרחבות במיוחד, אבל עדיף להשאיר רווח ביניהן.
  6. משטחים מעט את העוגיות עד הידיים ומכניסים למקרר להתייצבות של חצי שעה. מדליקים בינתיים את התנור על 180 מעלות. 
  7. לאחר חצי השעה מכניסים את התבנית לתנור החם למשך כ-20 דק.
  8. מניחים את תבנית העוגיות על הכיריים או על השיש לקירור. כשהעוגיות התקררו לחלוטין, מפרידים מנייר האפייה (הן קצת נדבקות אבל לא נשברות) ומנסים לא לאכול את כולן בבת-אחת.

הערות ותוספות:
* אם אתם אנשים מוזרים שלא אוהבים קינמון, ניתן לוותר אבל עדיף שלא.
* אפשר להחליף את התפוח באגס, שזיף, בננה או כל פרי שעולה לרוחם. רק קחו בחשבון שיש הבדל ברטיבות בין הפירות השונים, אז או שמורידים בכמות חלב הסויה או מוסיפים כף-שתיים נוספות של קמח.
*אפשר להוסיף גם פירות יבשים שלא ישנו את יחסי הנוזלים.
* וכמובן שניתן להוסיף אגוזים, שקדים, בוטנים או פיסטוקים.
* לא לוותר על הקירור לפני האפייה - זה שומר על צורה יפה.
* העוגיות בהתחלה יהיו יבשות - עדיין טעימות, לא לדאוג, אבל כבר למחרת המרקם משתפר.
* לעוגיות יותר רכות, הפחיתו את זמן האפייה בכ 2-3 דקות ולעוגיות יותר קשות הוסיפו כ 2-3 דקות.

3 תגובות:

  1. יצא מעולה תודה!
    הוספתי פקאנים ועשיתי כמות כפולה ועדיין יצא טוב

    השבמחק