יום שישי, 9 במאי 2014

מאפינס קורנפלקס

חודש מאי, סוף שנה א' מתקרבת. תאריכי הגשת העבודות מתקרבים ומבחני הסוף מתחילים לאיים. שעות השינה מתקצרות ומתחילות להיעלם, הספרייה בבית כבר מזמן נעלמה תחת הספרים והדפים והספרייה באוניברסיטה הפכה לבית השני שלי.



אבל בתוך כל הבלגן יש סימנים של רוגע ושל הקלה באופק, תחילת הקיץ. אמנם הגשם של הימים האחרונים מנסה להטעות, אבל לא מספיק כדי לטשטש את הקיץ שאוטוטו מגיע אלינו.


הקיץ אמנם מביא איתו שלל חסרונות – כמו החום הבלתי-נסבל והלחות שהורסת לי את השיער, אבל לא אכפת לי. הקיץ מביא איתו חופש, ים ואפילו אולי חופשה קצרה באילת. הלוואי שיביא איתו חופשה קצרה באילת! סימני השיזוף של הקיץ שעבר כבר מזמן נעלמו ואני זקוקה להם בחזרה! אני זקוקה להשתרעות חסרת-מעש על מיטת שיזוף שהפעולה היחידה שיש לי לעשות זה לספור את הדקות עד שצריך להתהפך על הבטן. לספור עוד כמה דקות ואז להתהפך על הגב.

רגע! הבהרה חשובה ביותר – אני מורחת קרם הגנה כמו משוגעת. לפני שאני מגיעה לחוף וכמובן שבזמן שאני בחוף, כל הזמן. אני מהלבנות האלה שיש להן 2 מצבים בלבד – לבן או אדום. ואדום זה מסוכן ולא נחמד בעליל, אבל אם מורחים מספיק קרם הגנה בזמן המצב הלבן, מגיעים למצב שזוף יפה ולא אדום, לא כואב ולא מסוכן.
אז רבותיי – קרם הגנה. עכשיו. וגם אחר כך.

נחזור לנושא – קיץ ואילת.


אז, לכבוד הגעתו של הקיץ שמביא איתו את התקווה לחופשה באילת הכנתי מאפינס שממצים בתוכם מעין זיכרון ילדות של חופשות באילת. קורנפלקס וחלב. הקורנפלקס הכי פשוט, זה של התרנגול – קלוגס. אבל גם אלופים מתאים. תמיד כשאני אוכלת קורנפלקס וחלב מתעורר בי הזיכרון של החופשות באילת.


שימו לב, יש פה טריק מגניב. נכון שלחלב שנשאר אחרי שאוכלים את הקורנפלקס יש טעם מיוחד כזה? קורנפלקסי כזה? אז בזה נשתמש כדי להכין את המאפינס שלנו. בחלב של הקורנפלקס.




ראיתי את הרעיון הזה באחת מהתכניות של מרת'ה סטיוארט. מסתבר שיש איפשהו בארצות-הברית חנות שמכינה כל מיני משקאות ומאפים עם חלב של קורנפלקס. אני ממש מצטערת אבל אני לא זוכרת איך קוראים לחנות או אפילו איפה היא נמצאת. אני רק זוכרת את הרעיון המגניב הזה להכין חלב בטעם קורנפלקס.



בשביל המאפינס האלה השריתי 2 כוסות קורנפלקס ב-2 כוסות חלב במשך כשעה. החלב מצטמצם בערך בחצי כוס וזה בדיוק הכמות שאנו זקוקים לה. וכדי לוודא שטעם הקורנפלקס יהיה מודגש מספיק, גם טחנתי לאבקה כחצי כוס קורנפלקס (המדידה לפני הטחינה) והוספתי לבלילה.


יצאו מאפינס קורנפלקס מקסימים וטעימים שמלאים בזיכרונות של חופשות ילדות באילת.

אז אם בא לכם לנסות קצת מהנוסטלגיה שלי – לכו תוציאו חלב וקורנפלקס.

XOXO

דורין.

מאפינס קורנפלקס


מקור: השראה מאחת התכניות של מרת'ה סטיוארט, אבל המאפינס מהמתכון הקבוע שלי.
כמות: 12 מאפינס גדולים ו-24 קטנים.

תנור: 180 מעלות.
זמן: כ-20 דקות.

מרכיבים:
2 כוסות קורנפלקס קלוגס או אלופים. ללא תוספת סוכר, דבש, שוקולד או כל דבר אחר.
2 כוסות חלב

100 ג' חמאה מומסת
כוס סוכר לבן
2 ביצים
חלב הקורנפלקס

2 כוסות קמח תופח
1/2 כוס קורנפלקס מרוסק דק

סוכר דמררה לזרייה – לא חובה



אופן ההכנה:
חלב הקורנפלקס
בתוך קערה, מניחים 2 כוסות של קורנפלקס ושופכים מעל 2 כוסות חלב. משרים את קורנפלקס בחלב למשך כשעה בתוך המקרר.
מסננים את החלב מהקורנפלקס לתוך קערה אחרת.
לא למחוץ את הקורנפלקס לתוך המסננת!

המאפינס
ממיסים את החמאה במיקרו (כ-30 שניות) ושופכים לתוך קערת מיקסר עם וו-גיטרה.
מוסיפים לקערה את הסוכר ומערבלים כדקה.
מוסיפים את הביצים וחלב הקורנפלקס ומערבבים.
מנפים לתוך קערת המיקסר את הקמח ומוסיפים את הקורנפלקס המרוסק. מערבבים רק עד להיטמעות – לא מעבר.
יוצקים את התערבות לתוך תבנית מאפינס משומנת או לתוך מנז'טים עד ל3/4 מהגובה וזורים מעל כל מאפין מעט סוכר דמררה.
מכניסים לתנור שחומם מראש על 180 מעלות למשך כ-20 דקות או עד שכשנועצים קיסם – הוא יוצא עם מעט פירורים לחים.
מצננים את המאפינס לפני שמוציאים אותם מתבנית השקעים.



הערות ותוספות:
* סוכר הדמררה כמובן לא חובה, אבל הוא מוסיף אפקט קראנצ'י מגניב.
* לדעתי, כל תוספת טעם תאפיל על טעם הקורנפלקס, אז אם בא לכם להוסיף משהו – תתחילו בכמות קטנה.
* חצי כוס של קורנפלקס מרוסק מודדים לפני הריסוק כמובן.

* לא להוסיף לבלילה קורנפלקס שלם – הוא יוצא מושי ולא נעים לאכילה. מניסיון.


2 תגובות:

  1. יאוווו זה ממש מוצא חן בעיני
    להכין מאפיס עם קורנפלקס - זה גדוללללללללל
    שונה ומיוחד, ואני אוהבת דברים כאלה.
    או אולי אני אפילו אמצא קורנפלקס ללא גלוטן כך שאוכל להכין לשני אחיינים שלא אוכלים גלוטן

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על המחמאה וויני! זה לגמרי שונה וכל כך טעים! ולגמרי אפשר לעשות עם קורנפלקס ללא גלוטן, רק חשוב שייתן טעם לחלב :)

      מחק